Астрономи виявили ознаки формування планети в системі зірки TW Гідри, прилеглої молодої зірки, за допомогою радіотелескопу Atacama Large Millimeter /submillimeter Array (ALMA). Грунтуючись на відстані від центральної зірки і розподілі крихітних часток пилу, дослідники розрахували, що ця планета, швидше за все, є крижаним гігантом, подібним Урану і Нептуну в нашій Сонячній системі. Цей результат є ще одним важливим кроком на шляху до розуміння різних класів планет.

Для того, щоб вивчити місце формування цієї планети, дослідницька група під керівництвом Такаші Цукагоші з Університету Ібаракі, Японія, спостерігала молоду зірку TW Гідри. Ця зірка, вік якої становить приблизно 10 мільйонів років, є однією з найближчих до Землі молодих зірок, система якої, завдяки особливій конфігурації, легко піддається спостереженнями з нашої планети.

Попередні спостереження показали, що зірка TW Гідри оточена диском, що складається з крихітних часток пилу. Цей диск є місцем формування планет. Новітні спостереження, проведені за допомогою телескопа ALMA, виявили також множинні щілини в цьому диску. Деякі теоретичні дослідження вказують на те, що наявність цих щілин обумовлена наявністю формування планет в системі зірки.

У новому дослідженні вчені за допомогою телескопа ALMA визначили, що в одній з щілин диска зірки TW Гідри радіусом 22 астрономічних одиниці (відстані від Землі до Сонця) домінують дуже дрібні частинки пилу, розміром близько кількох мікрометрів, в той час як відносна кількість більших частинок в межах цієї щілини істотно менше. Це узгоджується з теоретичними уявленнями, згідно з якими при формуванні гігантської планети тертя між газом і частинками пилу призводить до того, що більш великі частки пилу викидаються за межі щілини, в той час як частки відносно невеликого розміру залишаються на місці, вважають автори роботи.

Виходячи з ширини і глибини цієї щілини радіусом 22 а.о., команда Цукагоші розрахувала, що маса цієї недоступною прямим спостереженнями планети злегка перевищує масу Нептуна.

Нагадаємо також, що в системі Альфа Центавра, можливо, виявлена нова землеподібна планета.