Міжнародний проект, присвячений пошукам, підтвердженню і занесенню в каталог астероїдів, які становлять загрозу для нашої планети, досяг важливої віхи: 15000 відкритих астероїдів – і ще більшу кількість відкриттів космічних каменів очікується попереду.

Число описаних в каталозі астероїдів, що наближаються до Землі, росло в останні роки стрімко – так, всього лише три роки тому це число становило 10000 космічних каменів.

Навколоземні об’єкти (Near-Earth objects, або NEO) представляють собою астероїди або комети розмірами від декількох метрів до декількох кілометрів, орбіти яких пролягають близько до орбіти нашої планети, що становить собою небезпеку через можливе зіткнення із Землею.

Ці відкриті NEO є частиною значно ширшої популяції з 700000 відомих астероїдів Сонячної системи.

Сьогодні два найбільш великих проекти, присвячених пошукам NEO, розташовані на території США: огляд неба Catalina Sky Survey, що знаходиться в штаті Арізона, і проект Pan-STARRS, що знаходиться на Гаваях. Разом ці два проекти відповідають за виявлення приблизно 90% нових небесних тіл цього класу.

Європейське космічне агентство вносить свій вклад в виявлення NEO через програму Space Situational Awareness, в рамках якої в центрі Італії створений центр, що дозволяє об’єднувати дані, отримані за допомогою нових і відносно давно діючих європейських телескопів, і підтримувати нову мережу передачі інформації в рамках цього наукового напрямку.

Нагадаємо також, що вчені визначили активність астероїдного «бомбардування» Юпітера.