Посадити космічний апарат точно в необхідному місці – завдання не з легких. Саме тому область, в яку команда Curiosity намірювалася посадити марсохід, мала досить значні розміри (20 на 7 кілометрів).

Інженери лабораторії реактивного руху НАСА в Пасадені, штат Каліфорнія, розробляють передові технології, які дозволять космічному кораблю здійснити більш точну посадку на Марсі чи будь-якому іншому планетарному тілі, ніж це було раніше.

При співпраці з компанією мастей космічні системи в пустелі Мохаве (Каліфорнія) агентство НАСА протестувало передові технології для точної і м’якої посадки космічного корабля на Марсі, передбачені у високотехнологічній системі ADAPT (Autonomous Descent and Ascent Powered-flight Testbed).

ADAPT – це тестова система, побудована на базі багаторазової ракети XA-0.1b (Xombie) вертикального пуску і приземлення. У неї були включені дві новітні технології: система навігації з датчиком Lander Vision System (LVS) и Guidance for Fuel-Optimal Large Diverts (G-FOLD). Дані розробки дозволять апарату самостійно розпізнати своє місцерозташування, а потім вибрати оптимальну траєкторію руху і приземлитися в потрібній точці. «Все це апарат буде робити в режимі реального часу, без участі людини», – говорить Ніколас С.Троун, науковий керівник проекту ADAPT в лабораторії реактивного руху.

Випробування системи ADAPT були проведені 4 і 9 грудня минулого року і увінчалися успіхом. В ході обох випробувань ракета досягла максимальної висоти, після чого почала спуск.

Технологія LVS дозволяє ракеті Xombie орієнтуватися на місцевості. Під час спуску система ADAPT робить знімки місцевості. Дані знімки порівнюються з зображеннями, що зберігаються в базі. Це дозволяє апарату самостійно визначити своє розташування відносно посадкового майданчика, після чого скорегувати курс і, нарешті, здійснити м’яку і точну посадку.

Що ж стосується технології G-фолд, то вона була розроблена в лабораторії реактивного руху в університеті Техасу в Остіні і допомагає апарату розрахувати оптимальний шлях до посадкової майданчику в режимі реального часу. Дана технологія дозволить збільшити до максимуму продуктивність кожного кілограму палива.

В рамках польоту, який відбувся 9 грудня, завдяки технологіям LVS і G-FOLD ракета Xombie змогла скорегувати свій спуск, перебуваючи на висоті 190 м.

Відео приземелння:

Написати коментар


*