Вчені з Корнельського університету в Ітаці (штат Нью-Йорк) завдяки космічному пилу визначили вік одного з кілець Сатурна – кільця C. Дослідження буде повністю опублікована 1 січня в журналі Icarus, а коротко про нього повідомляє The Christian Science Monitor.

Фахівці спиралися на дані, передані на Землю міжпланетної станцією Cassini.

«Кільця в основному складаються з льоду, але є невелика не обмерзла частина – це пил, який збирається на кільці. Він є цінною підказкою про його походження і вік», – розповів автор дослідження Чжімен Чзан (Zhimeng Zhang).

За його словами, пил пролітає крізь простір від пояса Койпера. Таким чином, чим старше кільце, тим більше пилу на ньому збирається. Однак той факт, що на кільці C зібралося не так багато цих «опадів», показав, що воно набагато молодше, ніж було прийнято вважати. На думку вчених, кільце з’явилося навколо Сатурна не більше 100 мільйонів років тому.

Сатурн – шоста планета від Сонця, що має помітну систему кілець (три основних – A, B і C – і одне більш тонке – D). У 1997 році для вивчення Сатурна, його кілець і основного супутника (Титана) була запущена місія Cassini-Huygens. 1 липня 2004 року станція вийшла на орбіту планети, а 25 грудня того ж року від неї відокремився зонд Huygens, який пізніше висадився на поверхні Титана.

Нагадаємо також, що супутники Сатурна можуть бути набагато молодшими за саму планету.