Астрономи змогли виявити світило, схоже на наше Сонце, яке в минулому поглинуло кілька невеликих кам’янистих планет зі своєї системи. При цьому одна з планет обертається на вкрай невеликій відстані від своєї зірки.

Відкриття було зроблене вченими з університету Чикаго, які шукали планети у сонцеподібних зірок. В процесі цього пошуку їх увага була привернута до зірки HIP68468, яка знаходиться на відстані в 300 світлових років від нас. При цьому світило, як і наше Сонце, відноситься до класу жовтих карликів спектрального класу G. Маса HIP68468 становить 1,05 маси Сонця.

У зірки було виявлено дві планети кам’янистого типу. Причому одна з них знаходиться на відстані всього 0,02 астрономічних одиниць від HIP68468, або 3 мільйони кілометрів. У тому, що планета не могла утворитися на такій близькій відстані від зірки, учені не сумніваються. Таким чином, швидше за все, планета мігрувала до свого світила внаслідок гравітаційної взаємодії з іншими космічними тілами.

При цьому, як виявили вчені, в зірці HIP68468 занадто багато тугоплавких металів, а також літію, що в цілому не є характерним для зірок сонячного типу, зате характерно для землеподобних планет. Це говорить про те, що до HIP68468 мігрувала далеко не перша планета, і в цілому світило могло поглинути кілька подібних тіл. Фахівці, судячи з кількості знайдених в спектрі HIP68468 речовин, характерних для кам’янистих планет, говорять про 6 земних мас, поглинених зіркою.

Нагадаємо також, що надяскраве джерело виявилося чорної дірою, що поглинає зірку.