Церера була відкрита 1 січня 1801 в Палермської астрономічної обсерваторії італійським астрономом Джузеппе Піацца. Він шукав «87-у зірку Каталогу зодіакальних зірок пана ла Кайля», але знайшов, що «їй передувала інша». Таким чином, поряд з шуканої зіркою він знайшов інший космічний об’єкт, який спочатку вважав кометою. Пьяцци спостерігав Цереру в цілому 24 рази (останні спостереження були 11 лютого 1801 року), поки хвороба не перервала його спостереження. 24 січня 1801 він оголосив про своє відкриття в листах двом своїм колегам: своєму співвітчизнику Барнабі Оріані з Мілана і Йогану Боде з Берліна. У цих листах він описав цей об’єкт як комету, але тут же пояснив, що

«так як її рух є повільним і досить однорідним, мені кілька разів прийшло в голову, що це могло б бути щось краще, ніж комета».

У квітні того ж року Пиацци послав найбільш повні свої спостереження перерахованим вище колегам і Жерому Лаландом в Париж.

Карликова планета Церера

Церера – найближча до Сонця і найменша серед відомих карликових планет Сонячної системи. Розташована в поясі астероїдів. Церера була відкрита увечері 1 січня 1801 року італійським астрономом Джузеппе Піацца в Палермській астрономічній обсерваторії. Деякий час Церера розглядалася як повноцінна планета Сонячної системи; в 1802 році вона була класифікована як астероїд, але продовжувала вважатися планетою ще кілька десятиліть, а за результатами уточнення поняття «планета» Міжнародним астрономічним союзом 24 серпня 2006 року на XXVI Генеральній Асамблеї МАС була віднесена до карликових планет. Вона була названа на честь давньоримської богині родючості Церери.

При діаметрі близько 950 км Церера є найбільшим і найбільш масивним тілом в поясі астероїдів, за розмірами перевершує багато великих супутників планет-гігантів і містить майже третину (32%) загальної маси пояса. Вона має сферичну форму, на відміну від більшості малих тіл, форма яких через слабку гравітацію неправильна. Судячи з щільності Церери, на 20-30% вона складається з водяного льоду. Ймовірно, її надра диференційовані на кам’яне ядро і крижану мантію. Лід виявлений і на поверхні Церери; крім того, до складу поверхні, ймовірно, входять різні гідратовані речовини, а також карбонати (доломіт, сидерит) і багаті залізом глинисті мінерали. У 2014 році телескоп Гершель виявив навколо карликової планети водяну пару.

NASA показало сіяючі ділянки на Церере

Із Землі видимий блиск Церери коливається від 6,7 до 9,3 зоряної величини. Цього мало для того, щоб можна було розрізнити її неозброєним оком. 27 вересня 2007 НАСА запустило зонд Dawn для вивчення Вести (2011-2012) і Церери (2015). 6 березня 2015 року апарат вийшов на орбіту Церери; вчені зможуть досліджувати її протягом 16 місяців.