Джерелом швидких радіоімпульсів, які ряд вчених вважають посланнями інопланетної цивілізації, є не Чумацький Шлях, як вважалося раніше, а галактика, віддалена від Землі на мільярди світлових років. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature.

Щоб локалізувати джерело одного з швидких радіоімпульсів FRB (Fast Radio Burst) 121102, команда дослідників використала цілий ряд радіотелескопів, включаючи Аресібо в Пуерто-Ріко, надвелику антенну решітку в американському штаті Нью-Мексико і Європейську РСДБ-мережу.

Вчені встановили, що джерелом радіоімпульсів є карликова галактика, розташована в сузір’ї Візничого в трьох мільярдах світлових років від Землі. Подальші спостереження в Обсерваторії Джеміні на Гаваях показали, що ця галактика в десять разів менше Чумацького Шляху і має всього один відсоток від його маси.

Галактика, як з’ясували дослідники, постійно випромінює в радіодіапазоні, періодично породжуючи спалахи, аналогічні FRB 121102. Їх джерелом є компактний об’єкт в центрі галактики.

При цьому природа самого випромінювання як і раніше незрозуміла. Його точковий характер вказує на те, що джерелом можуть бути чорні діри, однак проти цієї теорії говорить відсутність рентгенівського випромінювання. На думку астрономів, радіоімпульси можуть виникати в результаті взаємодії нейтронної зірки і надмасивної чорної діри, навколо якої вона обертається. Однак цю версію спростовує відсутність періодичності в FRB-спалахах.

Швидкий радіоімпульс – нетривалий спалах, який веде до викиду в космічний простір величезної кількості енергії, яка еквівалентна випромінюванню, що випускається Сонцем протягом декількох десятків тисяч років. В даний час вчені зареєстрували близько 20 таких сигналів.

У вересні 2016 року китайські астрофізики зв’язали виникнення FRB 121102, який спостерігали 16 разів, з посиленням електромагнітного випромінювання при його проходженні через астероїдний пояс в будь-якій далекій планетній системі.

Нагадаємо також, що вчені досліджують непізнані радіоджерела.