Команда астрофізиків з Університету Нотр-Дам, США, на чолі з професором фізики Пітером Гарнавічем (Peter Garnavich) спостерігала незвичайне зниження яскравості взаємодіючої подвійної зірки – що стало одним з перших відкриттів, зроблених за допомогою телескопа Sarah L. Krizmanich Telescope, що належить цьому університету.

Ця подвійна зірка, FO Водолія, розташована в нашій галактиці Чумацький шлях в напрямку сузір’я Водолія, на відстані приблизно 500 світлових років від Землі, складається з білого карлика і зірки-компаньйона, що є джерелом газу для компактного білого карлика – тип подвійної зірки, відомий як проміжний поляр. Ця система є досить яскравою для спостережень за допомогою невеликих телескопів. Гарнавіч і його команда почали спостереження системи FO Водолія, відомої серед астрономів як «король проміжних полярів», кілька років тому за допомогою космічного телескопа «Кеплер», який протягом трьох місяців був направлений в сторону цієї системи. Після того як цей телескоп був повернений в іншому напрямку, астрономи продовжили свої спостереження за допомогою телескопа Krizmanich Telescope.

Ці подальші спостереження виявили несподіване різке зниження яскравості цієї подвійної зірки приблизно до однієї сьомої від середнього вихідного значення, за яким пішло повільне відновлення до звичайної для неї яскравості протягом приблизно шести місяців.

Поки що Гарнавіч і його команда не можуть однозначно пояснити ці результати. Основна робоча гіпотеза, здатна пояснити ці спостереження, полягає в тому, що зниження яскравості цього проміжного поляра пов’язано з поворотом в бік білого карлика плями на поверхні зірки-компаньйона, в результаті чого відбувається зниження потужності потоку газу, що перетікає на білий карлик. Ця версія, однак, не пояснює досить швидкого відновлення яскравості системи до вихідного рівня.

Телескоп Sarah L. Krizmanich Telescope з дзеркалом діаметром 0,8 метра надає студентам і аспірантам Університету Нотр-Дам можливість проводити детальні спостереження прилеглих зірок.

Нагадаємо також, що на орбіті навколо перемінної зірки виявлений «гарячий Юпітер».