Уявлення про те, що хімічний склад небесних тіл Сонячної системи був незмінним, виявилося міфом. Це з’ясували дослідники з Лундського університету (Швеція), які вивчили 43 космічних об’єкта, знайдених в території Росії, що впали на Землю 470 мільйонів років тому.

У 2016 році геолог Біргер Шмітц знайшов в шведському кар’єрі метеорит, названий Österplana 065. Вчений назвав виявлене небесне тіло «вимерлим» через його унікальний хімічний склад, який не зустрічався до цього ні в жодному іншому метеориті. Крім того, об’єкт впав на Землю в ордовикський період (485-443 млн років тому). Це навело геолога на думку, що стародавні метеорити були зовсім іншими.

Дослідники, що працювали в лабораторії астрогеобіологіі в Лунді, проаналізували відкладення на морському дні біля північно-східних берегів Росії. За допомогою кислот вчені розчинили кілька тонн осадових порід, щоб знайти зерна оксиду хрому, що потрапили на Землю в складі метеоритів. Щоб з’ясувати, до якого типу відносилися пов’язані з зернами космічні тіла, геологи провели хімічний і ізотопний аналіз.

Виявилося, що древні метеорити дійсно сильно відрізнялися від сучасних. На думку вчених, це вказує на те, що близько 500 мільйонів років тому в Сонячній системі відбулася подія, яка вплинула на хімічний склад космічних об’єктів. Однак що саме це було, поки залишається невідомим.

Нагадаємо також, що біля Землі виявили найменший метеорит.