Перші спостереження карликових галактик, що збираються в скупчення, знаходяться в добрій відповідності до найбільш популярної сучасної теорії формування великих галактик, подібних до нашого Чумацького шляху, за рахунок зв’язування їх воєдино за допомогою темної матерії, повідомили дослідники вчора, в понеділок.

Астрономи виявили сім груп з 3-5 карликових галактик кожна, причому у всіх цих галактиках призупинено зореутворення, на відміну від Чумацького шляху.

«Ми вважаємо, що ці групи галактик гравітаційно пов’язані, і тому в кінцевому рахунку об’єднаються, формуючи одну більшу галактику середньої маси», – розповіла головний автор нового дослідження Сабріна Штірвальт (Sabrina Stierwalt), астрофізик з Національної радіоастрономічної обсерваторії США, штат Вірджинія.

Ці знахідки проливають світло на кілька великих наукових проблем, що стосуються механізмів формування галактик у ранньому Всесвіті, додала Штірвальт.

Згідно панівної сьогодні теорії після Великого вибуху, що стався 13,7 мільярда років тому, відносно невеликі галактики почали об’єднуватися між собою, формуючи більші галактики. Однак до сих пір вченим не вдавалося спостерігати такі злиття, що відбуваються в малому масштабі між карликовими галактиками, пояснила Штірвальт.

Виявлені в цьому дослідженні групи галактики знаходяться на відстанях від 200 до 650 мільйонів світлових років від нашої Галактики – що відносно небагато за космологічними мірками.

Дослідники відкрили ці галактики, аналізуючи дані, зібрані за допомогою Слоуновського цифрового огляду неба.

Карликові галактики також представляють собою природні лабораторії для вивчення таємничої темної матерії, таємничої субстанції, що становить приблизно чверть всього відомого Всесвіту, повідомляється в дослідженні.

Нагадаємо також, що відкрита одна з найяскравіших відомих науці далеких галактик Всесвіту.