Пошуки планет за межами нашої Сонячної системи тепер стали доступними для простих астрономів-любителів.

Сьогодні дослідницька група на чолі з Дженніфер Бурт (Jennifer Burt) з Інституту астрофізики і досліджень космосу Кавлі Массачусетського технологічного інституту, США, зробила доступною для широкого загалу найбільший набір даних, отриманих за допомогою методу, відомого як метод радіальних швидкостей, який може бути використаний для пошуків екзопланет. Цей гігантський набір даних, що збирається протягом понад двох десятиліть за допомогою Обсерваторії ім. Кека, Гаваї, тепер став доступним для публіки разом з пакетом відкритого програмного забезпечення, призначеним для обробки цих даних, і онлайн-керівництвом.

Зробивши ці дані публічно доступними і створивши для роботи з ними зручний, призначений для користувача інтерфейс, дослідники сподіваються на те, що цей набір з 61000 вимірювань параметрів більш ніж 1600 довколишніх зірок дозволить зробити ще чимало нових відкриттів.

Ці спостереження були виконані за допомогою спектрометра High Resolution Echelle Spectrometer (HIRES), встановленого на 10-метровому телескопі обсерваторії ім. Кека. Раніше вчені встановили, що вони можуть використовувати інструмент HIRES для оцінки радіальної швидкості зірки – крихітних переміщень зірки у відповідь на гравітаційний вплив, який може виявлятися як ззовні, так і з системи самої зірки, наприклад, з планетою, що знаходиться в ній.

«Інструмент HIRES не був спочатку призначений для пошуків екзопланет. Він створювався для спостережень тьмяних галактик і квазарів. Однак, ще до того як HIRES був змонтований на телескоп, наша команда розробила ефективний метод, що дозволяє відшукувати планети за допомогою цього інструменту», – сказала Бурт.

Нагадаємо також, що астрономи виявляють самі тьмяні з відомих на сьогодні галактик.