Міжнародний колектив астрофізиків виявив нову гігантську радіогалактику. Вона стала однією з найбільших серед відкритих досі. Відповідний препринт доступний на сайті arXiv.org, коротко про нього повідомляє Phys.org.

UGC 9555

Лінзовидна радіогалактика UGC 9555 в діаметрі досягає 8,34 мільйона світлових років, що приблизно в 83 рази більше значення цього параметра для Чумацького Шляху. Об’єкт знаходиться на відстані близько 820 мільйонів світлових років від Землі і є частиною великої системи галактик MSPM 02158.

Отримані астрономами дані вказують, що UGC 9555 поглинула мінімум одну велику галактику. Об’єкт вченим вдалося виявити в рамках програми MSSS (Multifrequency Snapshot Sky Survey).

Особливістю радіогалактик є потужне радіовипромінювання. Серед них окремо виділяються гігантські радіогалактики – такі зоряні скупчення в діаметрі перевищують 6,5 мільйона світлових років. Їх дослідження дозволяє зрозуміти утворення і еволюцію радіоджерел.

В даний час найбільшою радіогалактиками вважається J1420-0545. Її діаметр оцінюється в 16 мільйонів світлових років.

Нагадаємо також, що вчені роблять публічно доступним гігантський набір даних про довколишні зірки.