Вперше астрономи з Массачусетського технологічного інституту (Massachusetts Institute of Technology, MIT) спостерігали зірку, пульсуючу у відповідь на вплив з боку планети, що обертається навколо неї.

Ця зірка, відома як HAT-P-2, знаходиться на відстані приблизно 400 світлових років від Землі, і навколо неї звертається газовий гігант, маса якого у вісім разів перевищує масу Юпітера – що робить його однією з найбільш масивних екзопланет, відомих на сьогоднішній день. Ця планета, що отримала назву HAT-P-2b, рухається навколо своєї зірки по витягнутій орбіті, то підходячи до зірки дуже близько, то віддаляючись від неї на відносно велику відстань.

HAT-P-2 та HAT-P-2b

Дослідники на чолі з Джуліеном де Вітом (Julien de Wit) з MIT проаналізували понад 350 годин спостережень за планетою HAT-P-2, зроблених за допомогою космічного телескопа НАСА «Спітцер» (Spitzer), і виявили, що яскравість зірки злегка змінюється з періодом приблизно 87 хвилин. Схоже, ніби зірка вібрує з частотою вищих гармонік планети – іншими словами, з частотою, кратною орбітальній частоті планети.

Ці точно виміряні пульсації яскравості дозволили вченим зробити висновок, що, всупереч поширеним теоретичним уявленням про поведінку планет, згідно з якими це вважається неможливим, планета HAT-P-2b може виявитися досить масивною, щоб викликати періодичні збурення на поверхні зірки.

Нагадаємо також, що відкрито зіркові залишки, що містять «будівельні цеглинки» життя.