КНР незабаром почне запускати свої супутники на орбіту за схемою однієї з космічних систем – за допомогою ракет-носіїв спеціального призначення – коли спочатку ракета зі своєю вагою корисного навантаження депортується на задану висоту літаком і звідти ж запускається, а потім літак може спокійно повернутися на землю. Не так давно в СРСР, ще в 65-му році, займалися проектом подібного типу під назвою “Спіраль”, але тоді це виявилося технічно дуже складною задачею. Зараз такі дослідження активно проводяться в багатьох європейських країнах, Росії і США.

У КНР на сьогоднішній день ведеться розробка ракет подібного типу Китайською академією аерокосмонавтики і аеродинаміки, але в їхньому випадку запуск таких “супутникових” ракет-носіїв буде проводитися з їх військових повітряно-транспортних боїнгів Y-20. Тут все ж хочеться відзначити, що заслуга такого першого вдалого запуску супутників на орбіту по праву належить американському літаку B-52 з ракетою-носієм “Пегас” на борту, який вдало доставив штучний супутник Бразилії на висоту аж 756 км!

У максимально корисне навантаження літака Y-20 входить 66 тонн, а це ні багато ні мало, але на 6 тонн більше ніж у ІЛ-76. У літаку так само можуть знаходитись до трьох членів екіпажу, за габаритами він досягає 47 метрів в довжину фюзеляжу, а в довжину розмаху крила – 45 метрів, і при цьому сам висотою не більше 15 метрів. Максимальна вага на зліт у військового повітряно-транспортного літака Y-20 – понад 200 тонн! Повне завантаження боїнгу дозволить пролетіти приблизну відстань в 4,5 тисячі кілометрів, а піднятися в висоту максимум на 13 кілометрів.

Переваги всіх цих показників зайвий раз доводять наскільки маневрена, швидка і низька в своїй вартост, може бути сучасна система запуску повітряних ракет-носіїв. Менше клопоту з обладнанням, створенням величезної інфраструктури, витрат коштів для побудови безлічі об’єктів, які обслуговують запуск ракет. Скорочується міжпусковий інтервал, необхідність в широкому штаті співробітників та інших матеріальних витрат.

Сьогодні в Китаї вже готова перша модель такої ракети-носія, і вона буде здатна вивезти вантаж на орбіту до 100 кг. Паралельно ведуться розробки проектування ракет, здатних подужати вантажопідйомність в 200 кг, але про дати та можливі терміни такого “повітряного” запуску супутника на орбіту не повідомлялося.

Нагадаємо, що Китай запланував 30 космічних запусків на 2017 рік.

Написати коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

*