КНР незабаром почне запускати свої супутники на орбіту за схемою однієї з космічних систем – за допомогою ракет-носіїв спеціального призначення – коли спочатку ракета зі своєю вагою корисного навантаження депортується на задану висоту літаком і звідти ж запускається, а потім літак може спокійно повернутися на землю. Не так давно в СРСР, ще в 65-му році, займалися проектом подібного типу під назвою “Спіраль”, але тоді це виявилося технічно дуже складною задачею. Зараз такі дослідження активно проводяться в багатьох європейських країнах, Росії і США.

У КНР на сьогоднішній день ведеться розробка ракет подібного типу Китайською академією аерокосмонавтики і аеродинаміки, але в їхньому випадку запуск таких “супутникових” ракет-носіїв буде проводитися з їх військових повітряно-транспортних боїнгів Y-20. Тут все ж хочеться відзначити, що заслуга такого першого вдалого запуску супутників на орбіту по праву належить американському літаку B-52 з ракетою-носієм “Пегас” на борту, який вдало доставив штучний супутник Бразилії на висоту аж 756 км!

У максимально корисне навантаження літака Y-20 входить 66 тонн, а це ні багато ні мало, але на 6 тонн більше ніж у ІЛ-76. У літаку так само можуть знаходитись до трьох членів екіпажу, за габаритами він досягає 47 метрів в довжину фюзеляжу, а в довжину розмаху крила – 45 метрів, і при цьому сам висотою не більше 15 метрів. Максимальна вага на зліт у військового повітряно-транспортного літака Y-20 – понад 200 тонн! Повне завантаження боїнгу дозволить пролетіти приблизну відстань в 4,5 тисячі кілометрів, а піднятися в висоту максимум на 13 кілометрів.

Переваги всіх цих показників зайвий раз доводять наскільки маневрена, швидка і низька в своїй вартост, може бути сучасна система запуску повітряних ракет-носіїв. Менше клопоту з обладнанням, створенням величезної інфраструктури, витрат коштів для побудови безлічі об’єктів, які обслуговують запуск ракет. Скорочується міжпусковий інтервал, необхідність в широкому штаті співробітників та інших матеріальних витрат.

Сьогодні в Китаї вже готова перша модель такої ракети-носія, і вона буде здатна вивезти вантаж на орбіту до 100 кг. Паралельно ведуться розробки проектування ракет, здатних подужати вантажопідйомність в 200 кг, але про дати та можливі терміни такого “повітряного” запуску супутника на орбіту не повідомлялося.

Нагадаємо, що Китай запланував 30 космічних запусків на 2017 рік.

Написати коментар


*