Вчені Лабораторії реактивного руху (Jet Propulsion Laboratory) НАСА виявили два безпілотних космічних апарата. Одним з них став індійський космічний зонд «Чандраян-1», зв’язок з яким був загублений в серпні 2009 року, повідомляється на сайті космічного агентства.

Для визначення місцезнаходження космічних апаратів на орбіті Місяця використовувався новий наземний радар. Крім «Чандраян-1», фахівці також виявили міжпланетну станцію Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), яка була запущена в 2009 році. Вчені відзначають, що знали орбітальні дані місцезнаходження станції, тому її пошуки не становили труднощів.

З пошуками індійського зонда було складніше, тому що апарат за розмірами приблизно був в два рази менше автомобіля і він перестав подавати сигнали. Пошуки ускладнювалися і тим, що за час обертання супутника навколо Місяця його орбіта могла кілька разів змінитися.

«Чандраян-1»

«Чандраян-1», запущений 22 жовтня 2008 року, став першим індійським космічним апаратом, відправленим за межі земної орбіти. Перші дані він передав з місячної орбіти через місяць. Передбачалося, що за два роки роботи він створить докладний атлас місячної поверхні і вивчить хімічний склад супутника.

До моменту, коли фахівці, які займалися місією «Чандраяна-1», втратили зв’язок з зондом, він пробув на орбіті 312 днів і встиг зробити більше трьох тисяч обертів навколо Місяця. Представники назвали місію апарату завершеною (хоча і передчасно) і підкреслили, що зонд встиг отримати велику кількість цінних наукових даних.

Нагадаємо також, що НАСА визначилися з майбутнім місій Voyager 1 і Voyager 2.