Протягом декількох десятиліть астрономи знаходили далекі галактики за характеристичними лініями поглинання їх газу, при цьому джерелом світла, що частково поглинається газом галактики, виступав квазар, розташований на задньому фоні. Однак спроби спостерігати світло, що випромінюється самими цими галактиками, до сих пір не мали успіху. Тепер команда астрономів за допомогою радіотелескопу Atacama Large Millimeter Array (ALMA), розташованого на території Чилі, спостерігала випромінювання, що випускається двома далекими галактиками, які спочатку були виявлені по поглинанню світла, що йде від квазара, і результати цих нових спостережень виявилися досить несподіваними.

По-перше, випромінювання, що відповідає процесам зореутворення в цих галактиках, спостерігалося на досить великій відстані від щільного газу, який поглинає світло, що випромінюється квазаром. Це вказує на те, щоці галактики оточені великими гало з газоподібного водню. Швидкість утворення зірок в цих галактиках також виявилася несподівано високою.

Дослідники на чолі з Марселем Нілманом (Marcel Neeleman), володарем вченого ступеня доктора філософії і співробітником Каліфорнійського університету в Санта-Круз, США, у своїй новій роботі спостерігали галактики, розташовані на відстані близько 13 мільярдів світлових років від нас, в той час, коли наш Всесвіт, вік якого зараз становить 13,8 мільярда років, був ще «дитиною». Спостереження показали, що обидві галактики формують зірки з помірною швидкістю, що становить близько 100 сонячних мас на рік для однієї галактики і приблизно 25 мас Сонця в рік для іншої. Відстані від квазара до цих галактик були оцінені дослідниками відповідно в 137000 світлових років для першої галактики і в 59000 світлових років – для другої.

Нагадаємо також, що відкрито найобширніші магнітні поля у Всесвіті.