Міжнародний колектив астрофізиків виявив загадковий рентгенівський спалах в невеликій галактиці, розташованій на відстані 10,7 мільярда світлових років від Землі. Відповідне дослідження прийнято до публікації в журнал Monthly Notices of the Royal Astronomical Society і доступно на сайті arXiv.org. Коротко про нього повідомляє НАСА.

У жовтні 2014 року космічний телескоп Chandra зареєстрував в районі ділянки небесної сфери, що отримав назву CDF-S (Chandra Deep Field-South), спалах: інтенсивність рентгенівського випромінювання з даного джерела різко зросла на кілька годин в тисячу разів.

cdfstrans_0

За кілька хвилин у навколишній простір було викинуто більше енергії, ніж усіма зірками галактики, в якій розташовується джерело. Приблизно через добу сигнал зник. До цього обсерваторія Chandra не реєструвати подібних подій. Спостереження космічних телескопів Hubble і Spitzer дозволили визначити відстань до джерела.

CDF-S

Вчені не знають природи незвичайного сигналу, однак висувають кілька гіпотез його походження: колапс масивного світила, злиття двох нейтронних зірок або нейтронної зірки з чорною дірою, а також знищення білого карлика чорною дірою.

Кожна з них повністю не описує подію з CDF-S. Вчені не виключають, що мають справу з новим астрономічним явищем.

Нагадаємо також, що нові спалахи виявлені на незвичайній, активній карликовій новій MN Дракона.