Астрономи виявили атмосферу навколо суперземлі GJ 1132b. Це відкриття ознаменувало перше виявлення атмосфери навколо суперземлі невеликої маси, планети, найбільш близькою до Землі за розмірами і масою з усіх відомих вченим на сьогоднішній день екзопланет повідомляє Daleki-Zori.com.ua з посиланням на sci-news.com.

Таким чином, зроблено новий важливий крок на шляху до виявлення життя на екзопланеті. Дослідницька група астрономів з Інституту астрономії Макса Планка (Німеччина), використовувала 2,2-метровий телескоп ESO / MPG, розташований в Чилі, і виміряла з його допомогою легкий спад яскравості, обумовлений проходженням планети перед диском зірки і поглинанням її атмосферою частини зоряного світла.

Спостережувана дослідниками планета GJ 1132b обертається навколо червоного карлика GJ 1132, який знаходиться в напрямку сузір’я Вітрила південного неба, на відстані 39 світлових років від нас. Маса планети складає 1,6 маси Землі.

Нещодавно вчені повідомили, що потужні вітри несуть рубіни й сапфіри по небу на гігантській екзопланеті

Команда вчених за допомогою пристрою отримання зображень GROND, встановленого на 2,2-метровому телескопі ESO / MPG, спостерігала планету GJ 1132b в семи різних смугах електромагнітного спектра. GJ 1132b є транзитною планетою: при спостереженнях із Землі вона проходить прямо перед батьківською зіркою кожні 1,6 доби, блокуючи частину зоряного світла.

Розмір зірок, подібних GJ 1132, добре відомий вченим за моделями зірок. Розрахувавши, яка частина зоряного світла блокується планетою при її проходженні перед диском світила, вчені змогли визначити розмір планети – який склав 1,4 розміру Землі. Крім того, ці нові спостереження показали, що розмір планети виявився збільшеним при спостереженнях в одному конкретному діапазоні – в інфрачервоному світлі. Це вказує на присутність навколо планети атмосфери, яка поглинає енергію, випущену зіркою, саме в цьому діапазоні спектра, але пропускає всі промені з іншими довжинами хвиль. Потім дослідники змоделювали можливі варіанти газових оболонок планети і з’ясували, що спостереження найкраще узгоджуються з атмосферою, багатою водою і метаном.

Нагадаємо, нещодавно НАСА пообіцяло розкрити таємницю екзопланет.