Астрономи за допомогою космічного телескопа «Кеплер» виявили планету, що знаходиться на відстані 219 світлових років від нас, яка багато в чому нагадує Венеру. Ця нова відкрита планета має розмір трохи більший за розмір Землі і рухається по орбіті навколо зірки з відносно низькою поверхневою температурою, званої Кеплер-1649, радіус якої становить близько однієї п’ятої радіусу Сонця.

Ця планета, що отримала назву Кеплер-1649b, обертається навколо батьківської зірки з періодом 9 діб. Така вузька орбіта означає, що потік енергії від батьківської зірки, що досягає планети, виявляється приблизно в 2,3 рази більше, ніж досягає Землі потік сонячної енергії. Для порівняння, потік сонячної енергії, що досягає Венери, приблизно в 1,9 рази перевищує аналогічне значення величини цього потоку для Землі.

Це відкриття дозволяє астрономам глибше зрозуміти походження планет, що рухаються по орбітах навколо карликів спектрального класу М, що є найбільш поширеними у Всесвіті зірками. Хоча такі зірки є більш тьмяними в порівнянні з Сонцем, однак недавні відкриття екзопланет показали, що існують випадки, в яких землеподобні планети обертаються навколо карликів спектрального класу М і навіть знаходяться в жилих зонах таких зірок. Однак такі світи необов’язково повинні нагадувати Землю у всіх аспектах, включаючи помірний клімат. Вони цілком можуть бути більше схожі на Венеру з її товстої атмосферою і величезною температурою на поверхні.

Згідно вченому з інституту пошуків позаземного розуму SETI, головному автору нового дослідження, Ізабель Анджело (Isabel Angelo), вивчення планет, подібних планеті Кеплер-1649b, «набуває все більшого значення для розуміння меж населених зон навколо червоних карликів спектрального класу М».

Нагадаємо також, що астрономи виявили атмосферу навколо кам’янистої екзопланети земного типу.