У новому дослідженні виявлено, що сонячні бурі можуть не тільки заряджати атмосферу Землі надлишковим зарядом поблизу полюсів, але й створювати прямо протилежну дію: сприяти формуванню областей, що майже не мають електричного заряду. Ці відкриття дозволяють глибше зрозуміти вплив сонячних бурь на атмосферу Землі, а також можуть допомогти поліпшити радіозв’язок і навігаційні системи в Арктиці.

Команда дослідників з Данії, США та Канади зробила це відкриття при вивченні сонячної бурі, що досягла Землі 19 лютого 2014 року. Ця буря мала помітний вплив на іоносферу Землі в північних широтах.

Сонячні бурі часто супроводжуються викидами сонячної речовини, званими корональними викидами маси (coronal mass ejection, CME). Під час цього виверження електричні заряджені сонячні частинки направляються в сторону Землі. При досягненні атмосфери нашої планети сонячні частинки викликають обурення в магнітосфері Землі, що відомі як геомагнітні бурі. Взаємодія між частинками CME і атмосферою нашої планети можуть призводити до формування нестабільних областей з підвищеною кількістю електронів в іоносфері, області атмосфери, що починається на висоті приблизно 80 кілометрів і містить іони і електрони.

Ця геомагнітна буря, яка сталася в 2014 році, була викликана двома потужними CME, спрямованими до Землі. В результаті цієї бурі вчені спочатку спостерігали звичайні для подій такого роду зони з підвищеною концентрацією електронів в небі над Гренландією, проте потім виявили на південь від цих зон великі ділянки простору (розмірами від 500 до 1000 кілометрів), де електрони «майже відсутні», згідно одному з авторів нової роботи Перу Хоугу (Per Hoeg) з Національного інституту досліджень космосу Технічного університету Данії. Ці області залишалися збідненими електронами протягом декількох діб.

Поки що вчені не знайшли пояснення цих спостережень. Основні можливі версії включають рекомбінацію електронів з позитивними іонами або перерозподіл електронів.

Нагадаємо також, що ультрафіолетове випромінювання Сонця сприяло зародженню життя на Землі.

Написати коментар


*