Дані, отримані зондом «Кассіні» і телескопом «Хаббл», підтверджують існування джерела енергії на Енцеладі у вигляді величезної кількості водневих молекул, які сприяють зародженню життя. Для життя мікробів на Землі в гідротермальних околицях, водень є головним джерелом енергії. Саме життя на супутнику Сатурна поки не було виявлено, але сама присутність водню в океані Енцелада і наявність слідів гідротермальної активності, говорить про потенційну можливість існування життя під льодами цього місяця.

З 2005 року вчені б’ються над питанням про походження джерела пара і льоду, що викидаються в космос з «тигрових смуг» – це паралельно розташовані тріщини біля південного полюса. Через десятиліття після цього відкриття, в 2015 році зонд “Кассіні” виявив в надрах Енцелада величезний океан рідкої гарячої води, після того, як з південного полюса з виверженням гейзерів викинулися частки піску і крижинки води. Хантер Уейт, американський вчений, вважає, що дане відкриття на Енцеладі робить його першим кандидатом на другий притулок життя серед інших в Сонячній Системі. З огляду на малу ймовірність сонячного світла проникнути крізь крижану кірку, останньою умовою для харчування мікроорганізмів було джерело енергії в океанічній товщі, яке поьрібно було виявити.

Після виявлення піску в виверженнях гейзерів підтвердилася присутність водню в водах Енцелада. На користь вірності даної знахідки говорило формування гранул піску під впливом дуже високої температури, з чого випливає, що на дні океану відбуваються досить бурхливі реакції, тому і виділився водень.

В ході чергових прольотів «Кассіні» повз виверження гейзерів Енцелада, вчені проаналізували їх склад за допомогою іонного мас-спектрометра INMS і знайшли в них нейтральний водень. Рівень його концентрації був достатнім для підтримки життя, властивої околицям «чорних курців» і інших джерел гідротермальної активності на дні океанів Землі.

Астробіолог Крістофер Гляйн висловив свою думку про те, що якщо подібні мікроби присутні на Енцеладі, то вони як Земні водорості і бактерії, що займаються фотосинтезом, могли б перетворювати енергію неживої природи в біологічну масу для інших організмів. Всі дані зводяться до безперервного зародженню водню в надрах Енцелада. Було прораховано багато різних варіантів, як він може звідти вириватися, з чого зроблено самий ймовірний висновок – їм виявилося протікання гідротермальних реакцій води і кам’янистого океанічного дна, в якому міститься органіка і лужна порода.

Нагадаємо, що зонд «Кассіні» виявив на Енцеладі придатні умови для зародження життя.