Команда астрономів під керівництвом Йошікіо Матсуокі (Yoshiki Matsuoka) з Національної астрономічної обсерваторії Японії відкрили справжній клондайк у вигляді нових квазарів (або квазізоряних радіоджерел) з високим червоним зміщенням і яскравих галактик. Ці знову виявлені об’єкти важливі для глибшого розуміння раннього Всесвіту.

Квазари і галактики з високим червоним зміщенням (z > 5,0) дають цінні відомості про різні аспекти структури раннього Всесвіту. Вони дають важливу інформацію про еволюцію міжгалактичного середовища, еволюцію квазарів, ранній період зростання надмасивних чорних дір, а також еволюцію галактик протягом інтервалів часу вселенського масштабу. Говорячи в цілому, вони дозволяють вченим досліджувати Всесвіт в той час, коли він виглядав зовсім не так, як сьогодні.

Нещодавно команда Матсуокі представила наукові результати, отримані в рамках проекту Subaru High-z Exploration of Low-Luminosity Quasars (SHELLQs), які містять дані широкосмугової фотометрії, отримані за допомогою огляду неба Hyper Suprime-Cam (HSC) Subaru Strategic Program (SSP). Камера HSC є ширококутною камерою, встановленою на 8,2-метровому телескопі «Субару», розташованому на вершині щитового вулкана Мауна-Кеа, Гаваї. Дослідники вибрали приблизно 50 джерел-кандидатів, для яких були доступні фотометричні дані, і потім провели їх спостереження за допомогою спектрографів, встановлених на телескопі «Субару» і телескопі Gran Telescopio Canarias (GTC), розташованому на одному з островів Канарського архіпелагу, Іспанія.

Спостереження виявили 24 нових квазара і 8 нових яскравих галактик, що мають червоне зміщення від 5,7 до 6,8.

Нові галактики і квазари

Згідно з дослідженням, ці знову виявлені квазари мають яскравість нижче, ніж більшість раніше відомих квазізоряних радіооб’єктів з високим червоним зміщенням, в той час як ці нові галактики, навпаки, мають екстремально високу світність, в порівнянні з іншими галактиками, які мають близькі значення червоного зсуву.

Нагадаємо також, що вчені виявляють іонізований водень в нашій Галактиці далеко від зірок.