Вчені відкрили нову планету масою приблизно з Землю, яка рухається навколо зірки по орбіті радіусом, приблизно рівним радіусу орбіти Землі навколо Сонця. Ця планета, швидше за все, є дуже холодною, оскільки батьківська зірка є дуже тьмяною. Однак це відкриття сприяє більш глибокому розумінню нами типів позасонячних планетних систем.

«Ця «крижана куля» є планетою з найменшою масою, що коли-небудь була виявлена за допомогою гравітаційного мікролінзування», – сказав Йоссі Шварцвальд (Yossi Shvartzvald), дослідник з докторським ступенем з Лабораторії реактивного руху НАСА і головний автор нового дослідження.

Мікролінзування являє собою метод вивчення зірок і їх планетних систем, заснований на використанні для спостережень світла далеких зірок, що знаходяться на задньому плані. Коли зірка проходить безпосередньо перед яскравою зіркою, що лежить на задньому плані, то світло, яке йде від більш віддаленої з цих двох зірок, фокусується під дією гравітації зірки, що лежить на передньому плані, в результаті чого більш віддалена із зірок починає здаватися яскравіше для спостерігача, розташованого на Землі. Якщо в системі зірки, що лежить на передньому плані, знаходиться планета, то на кривій блиску далекої зірки будуть спостерігатися характерні спади, що тривають зазвичай протягом декількох годин.

Відкрита Шварцвальдом і його колегами планета отримала назву OGLE-2016 BLG-1195Lb. Вона знаходиться на відстані приблизно 13000 світлових років від нас і обертається навколо настільки крихітної зірки, що вчені не впевнені в її зоряній природі. Цей об’єкт цілком може виявитися коричневим карликом, «невдалою зіркою», оскільки маса об’єкта становить всього лише 7,8% від маси Сонця, що близько до умовної межі, яка розділяє зірки і «не зірки».

Нагадаємо також, що знову відкрита екзопланета стала найкращим кандидатом для пошуків позаземного життя.