Нещодавно була опублікована стаття, з якої випливає, що вплив одних і тих же сил, що змушують магнітне поле Сонця вириватися на поверхню і «затягувати» за собою його гарячу матерію, провокують також появу невеликих спалахів і потужних корональних викидів. Щоб «передбачити» наскільки активно поведе себе Сонце в майбутньому, необхідно чітко розуміти, яким чином відбуваються всі ці спалахи. Пітер Вайпер з університету в Великобританії вважає, що поява потужних корональних викидів може привести до порушення роботи супутників і послужити появі інших неприємних наслідків.

У обох, Землі і Сонця, є потужні магнітні поля, які знаходяться в безперервній взаємодії і їх структура має властивість змінюватися. В процесі таких змін часто може трапиться таке, що силові лінії їх магнітних полів розриваються, а потім з’єднуються знову. Фізики цей феномен іменували «перез’єднання». Коли воно відбувається, виділяється величезна кількість енергії і часто воно виявляється вибухоподібним. Це призводить до того, що на Землі ми називаємо сонячними спалахами або північним сяйвом у її полюсів. Магнітна енергія, яка тільки що звільнилася, змушує частинки в околицях нашої планети «розбігатися», через що гаряча плазма на Сонці у вигляді величезних мас викидається на його поверхню під час спалахів.

Вайпер займався вивченням зародження двох різних типів сонячних спалахів. Корональні плазмові викиди (СМЕ), які здатні стерти з лиця землі всю цивілізацію і взагалі залишити її без радіаційного захисту. І корональні джети – це невеликі спалахи, що практично не роблять ніякого впливу на «погоду» в космосі.

На думку вчених, обидва види викидів сонячної матерії пов’язані з виходом його ліній магнітних полів у відкритий космічний простір, які і «тягнуть» слідом розпечену плазму. З якої ж причини відбуваються ці виходи ліній, залишається до цього дня загадкою. Хтось думає, що обидва види корональних викидів – це наслідки «катапультування» філаментів (ліній, які розділяють області різної полярності на Сонячній поверхні під час різкої зміни полярності). А хтось вважає за краще залишатися при думці, що корональні джети – це результат інших процесів, що беруть участь в зародженні сонячного вітру, а ніяк не спалахів.

Щоб перевірити обидві ці теорії британці і американці сконструювали на комп’ютері мініатюрну модель корональних викидів, які мало чим відрізнялися від корональних джетів. Суть задумки полягала в тому, щоб, зіставивши результати розрахунків і реальні дані і фотографії джетів, можна було б визначити, яка з теорій вірна. У підсумку, вірною виявилася перша гіпотеза. Як сказав Вайпер, завдяки цьому, ми зможемо простіше передбачати Сонячні спалахи і заздалегідь дізнатися про можливу майбутню небезпеку, яка загрожує техніці і людству на Землі.

Нагадаємо також, що ультрафіолетове випромінювання Сонця сприяло зародженню життя на Землі.