Міжнародна команда астрономів під керівництвом вчених з Манчестерського університету США, виявила свідоцтва того, що в нашій галактиці Чумацький шлях в напрямку сузір’я Стрільця на небі ховається чорна діра, що представляє собою «проміжну ланку» теорії еволюції чорних дір.

Ця чорна діра розташована на відстані приблизно 26000 світлових років, або 7,9 кілопарсека, від Землі, в кульовому скупченні зірок під назвою NGC 6624. Кульове скупчення зірок являє собою гравітаційно пов’язану групу з мільйонів старих зірок, які займають область простору всього лише близько декількох світлових років в діаметрі.

Ця команда, очолювана доктором Бенетге Перера (Benetge Perera), виявила свідоцтва того, що мілісекундний пульсар PSR B1820-30A – сильно намагнічена зірка, що стрімко обертається нейтронна і яка випромінює потік електромагнітного випромінювання – розташований усередині скупчення NGC 6624, ймовірно, обертається навколо чорної діри проміжної маси (intermediate-mass black hole, IMBH), розташованої в центрі скупчення. Маса цієї чорної діри за оцінками досить велика і складає приблизно 7500 мас Сонця.

PSR B1820-30A є найближчим до Землі відомим науці пульсаром, розташованим в центрі кульового скупчення зірок, а також першим відомим науці пульсаром, якякий обертається навколо чорної діри. Виявлення IMBH має велике значення для астрономії, бо дає змогу зрозуміти зв’язок між чорними дірами зоряних мас, що представляють собою найменший за розмірами різновид чорної діри, і надмасивними чорними дірами, які є найбільшими з об’єктів свого роду.

Нагадаємо також, що надмасивні чорні діри виявлені в двох крихітних галактиках.