Об’єднавши дані, отримані за допомогою рентгенівської обсерваторії НАСА «Чандра» (Chandra), з даними радіоспостережень і комп’ютерного моделювання, міжнародна команда вчених відкрила величезну хвилю гарячого газу в скупченні галактик Персей. Охоплює ця область понад 200000 світлових років (обведена овалом на знімку), ця хвиля майже в два рази більше, в порівнянні з нашою галактикою Чумацький шлях.

Гігантська хвиля у скупченні Персей

Як вказують дослідники, ця хвиля сформувалася мільярди років тому, після того як відбулося ковзне зіткнення відносно невеликого скупчення галактик зі скупченням галактик Персей, в результаті якого величезні кількості газу «розплескалися» по великому обсягу простору.

«Персей є одним з найбільш потужних прилеглих скупчень галактик і найяскравішим в рентгенівських променях скупченням, тому дані, отримані за допомогою «Чандри», дозволяють нам розглянути це скупчення в безпрецедентних деталях, – сказав головний автор нової роботи Стівен Уолкер (Stephen Walker) з Центру космічних польотів Годдарда НАСА. – Хвиля, яку ми виявили, пов’язана з проходженням невеликого за розмірами скупчення галактик, і це демонструє нам, що зіткнення, яке призвело до формування цих гігантських структур, до сих пір продовжує відбуватися».

Скупчення галактик Персей отримало свою назву на честь сузір’я, в якому воно знаходиться. Це скупчення розташоване на відстані приблизно 240 мільйонів світлових років від нас і становить в діаметрі приблизно 11 мільйонів світлових років.

Нагадаємо також, що нові хмари іонізованого газу відкриті в скупченні галактик Абель 1367.