Британські вчені показали, що земні бактерії можуть вижити в умовах надвисоких тисків – зокрема, залишитися цілими на метеориті, що впав з космосу на планету. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Icarus, коротко про нього повідомляє видання New Scientist.

У лабораторних умовах учені провели випробування, що імітують умови, в яких би виявилися земні бактерії Shewanella oneidensis, що знаходяться на падаючому на планету метеориті. Одноклітинні організми на дві-три мікросекунди виявлялися під впливом ударного стиснення (на 1,5 і 2,5 гігапаскаля) і протягом 15 хвилин – статичного тиску (0,75 гігапаскаля).

Бактерії, що випробували короткочасне ударне стиснення, збереглися краще, ніж піддані впливу статичного тиску. Перші, крім того, продемонстрували здатність до розмноження. Причину виживання бактерії вчені бачать в спеціальній структурі її клітинної стінки, також фахівці не виключають наявності у Shewanella oneidensis особливих мутацій.

Мікроорганізми в експерименті фахівців перебували при низьких температурах, в подальшому автори планують провести досліди при високих температурах.

Результати досліджень вчених свідчать, що земні бактерії здатні витримати екстремальні навантаження, в тому числі і в космосі. Фахівці відзначають, що космічні місії, швидше за все, розносять земні мікроорганізми по всій Сонячній системі.

Нагадаємо також, що НАСА відправили на МКС супербактерії.