Міжнародна команда астрономів під керівництвом Ейке В. Гюнтера (Eike W. Guenther) з Тюрінгської обсерваторії в Таутенбурзі, Німеччина, охарактеризувала дві екзопланети класу «суперземля», що обертаються навколо далекої зірки під назвою K2-106, визначивши їх розмір, масу і щільність.

Розташована на відстані приблизно 825 світлових років від Землі, K2-106 являє собою зірку спектрального класу G5 віком приблизно 5 мільярдів світлових років. Ця зірка має радіус приблизно в 0,83 радіуса Сонця, і вона приблизно на 7% менш масивна в порівнянні з нашим світилом. З 2016 року дослідники виявили дві планети, які роблять транзит перед диском зірки з орбітальними періодами 0,57 і 13,3 діб.

Тепер команда Гюнтера виміряла абсолютні і відносні радіальні швидкості зірки К2-106, використовуючи 5 різних спектрографів, розташованих по всьому світу, щоб отримати більш детальну інформацію про цю планетарну систему. Нові спостереження показують, що ці дві планети мають майже однакову масу, однак обертаються на різних відстанях від батьківської зірки, що робить їх прекрасними «космічними лабораторіями» для вивчення процесів втрати планетами атмосфер в космос.

«Ми визначили маси, радіуси і щільності для цих двох планет», вказується в роботі.

Дослідники виявили, що планета найближча до зірки – K2-106 b – має радіус приблизно в 1,52 радіуса Землі і приблизно в 7,7 рази масивніше нашої планети. Тому планета має високу щільність речовини, що становить 12 г/см3.

K2-106 c має більший розмір, так як її радіус становить приблизно 2,6 радіуса Землі. Однак маса планети істотно менше – вона складає всього лише 6,8 мас Землі – тому і щільність планети теж виявляється менше – всього лише 2,4 г/см3.

Крім того, команда визначила приблизну структуру планети K2-106 b. Згідно з цими даними K2-106 b являє собою багату металами планету, що має залізне ядро, в якому зосереджено приблизно 50% маси планети.

Нагадаємо також, що астрономи виявили “роздуту” планету-гіганта в сузір’ї Секстанта.