Астрофізики виявили в протопланетному диску, що оточує молоду зірку TW Гідри, кільце газоподібного метанолу – спирту, який є ключовим елементом багатьох складних органічних сполук. Стаття дослідників опублікована в журналі Astrophysical Journal Letters. Про це повідомляється в прес-релізі на сайті Phys.org.

TW Гідри

Вік TW Гідри становить всього 5-10 мільйонів років (Сонця – 5 мільярдів років). Вчені використовували комплекс радіотелескопів в Чилі – Атакамську велику решітку міліметрового діапазону, щоб визначити хімічний склад протопланетного диска – хмари щільного газу, що є попередником планетної системи.

Дослідники з’ясували, що на відстані 30 астрономічних одиниць (відстаней між Сонцем і Землею) від TW Гідри знаходиться метанол – найпростіший одноатомний спирт, який відомий своїми отруйними властивостями. Газоподібний метанол, як вважають вчені, вивільняється при таненні крижаних тіл, що розташовані приблизно на 20 астрономічних одиниць далі, але іноді наближаються до зірки. При цьому всередині протопланетного диска утворюється кільце спирту, яке обертається навколо TW Гідри.

Метанол може служити будівельним матеріалом для синтезу інших органічних молекул. Подібні хімічні процеси, вважають астрофізики, могли стати однією з причин виникнення життя на Землі.

Нагадаємо також, що вперше в протопланетному диску зірки виявили метиловий спирт.