Міжнародна група вчених виявила, що Юпітер є найстарішою планетою в Сонячній системі. Про це повідомляється в прес-релізі, опублікованому на сайті Phys.org.

Астрономи проаналізували вміст ізотопів вольфраму і молібдену в залізних метеоритах, що дозволило визначити місце формування останніх. Виявилося, що кожен вивчений космічний об’єкт утворився в одній з двох різних областей туманності, з якої потім виникла Сонячна система. Ці регіони залишалися ізольованими протягом 2-3 мільйонів років. Причиною цього є «щілина» між ними, що з’явилася в результаті того, що Юпітер перетягував на себе речовину з протопланетного диска.

Тверде ядро планети-гіганта, за оцінками, утворилося через один мільйон років після початку формування Сонячної системи. Воно перешкоджало переміщенню речовини всередині газопилового диска, що запобігло появі планет такого класу, як суперземля. Щоб набрати масу, рівну загальній масі 70 планет Земля, йому потрібні були 3-4 мільйони років. Пізніше ядро стало притягувати речовину, яка послужила газовою оболонкою Юпітера.

За оцінками астрономів, Сонячна система з’явилася приблизно 4,5 мільярда років тому. Планети сформувалися при обертанні протопланетного диска, який оточував Сонце.

Нагадаємо також, що древнє Сонце виявилося гігантською зіркою.