Астрономи прийшли до висновку, що об’єднання найбільших галактик Всесвіту зі своїми найближчими «сусідками» в своєрідні «ланцюжки» почало відбуватися вже близько десятка мільярдів років тому.

Співробітник обсерваторії Лоуелла в Флагстаффы (США) Майкл Уест (Michael West) сказав, що наведені висновки надають таємниці існування галактик ще більше загадковості, а в зборі цілої «космічної» головоломки дане відкриття грає дуже важливу роль. Головним чином, це говорить про те, що галактики почали вибудовуватися в такі структури, тільки почавши своє існування. На даний момент під наглядом перебувають ще більш тьмяні і далекі галактики, які, можливо, допоможуть зрозуміти, чи була подібна незвичайна «поведінка» характерна для них в ще більш далекому минулому Всесвіту.

Ще «вчора» астрономи були впевнені, що в більшості своїй спіральні галактики розташовуються усередині скупчень, повернувшись до «інших» довільним чином. Однак за результатами останніх спостережень з’ясувалося, що більшість з їх числа має характерну витягнутість, і «звернені» вони до своїх найближчих сусідів, утворюючи при цьому якусь своєрідну лінію або нитку, що світиться.

Сучасні ж космологічні теорії «диктують» випадковість розподілу видимої і темної матерії у Всесвіті за рахунок мікроскопічних флуктуацій, що віддаються «луною» Великого Вибуху. Отже, і розподіл в космосі, і те, як повернені самі галактики і їх скупчення, мають бути утворені аналогічно. Чому нове відкриття – абсолютне протиріччя.

Але знайшлися і ті, кого це не збентежило. На думку цих астрономів про протиріччя нового відкриття та «усталених» теорій мова не йде. Вони схиляються до думки, що вибудовування галактичних «ланцюжків» могло початися протягом декількох останніх мільярдів років через те, що галактики переміщаються всередині своїх накопичень і взаємодіють одна з одною. Однак, знахідка цілого «виводка» древніх галактик, «які обернулися» до сусідніх об’єктів, з числа 65 скупчень, за якими Уест і його колеги вели спостереження, показали, що ті не змінювали свого стану приблизно протягом 10 мільярдів років.

Проаналізувавши отримані з «Хаббла» фотографії, виявилося, що у всіх цих скупченнях присутній десяток великих галактик, що утворили зі своїми «сусідами» загальну лінію. Плюс до цього, так само було виявлено в сусідніх скупченнях присутність ще більших подібних структур, що відповідно вишикувалися аналогічним чином. Це безпосередньо свідчить про те, що галактичні «ланцюжки» почали існувати вже через 2-3 мільярди років після зародження Всесвіту.

Не виключено, звичайно, що утворення таких ліній з галактик могло статися після того, як вони сформувалися. Але, спираючись на теорії про зародження і переміщення галактик і їх скупчень, ймовірність можливості таких «міграцій» практично нереальна, тому що тоді відбуватися вони повинні були б дуже швидко.

Нагадаэмо також, що представлено нове підтвердження загальної теорії відносності.