Марсохід Curiosity, який продовжує тримати свій маршрут до верхньої точки на горі Шарп, потрапив на фотографії встановленої на космічному апараті «MRO» (Mars Reconnaissance Orbiter) камери «HiRISE» (High Resolution Imaging Science Experiment). На даний момент, як видно з отриманих знімків, він уже досяг тимчасової стоянки у «живих» піщаних пагорбів – дюни Багнольда, що на верхніх схилах гори поступово рухає вітер.

Curiosity

Ось уже протягом чотирьох років роботи Curiosity на марсіанській поверхні ми дізнаємося з одержуваних від марсохода унікальних даних, який був вигляд червоної планети в минулому і який є в нинішній час. Гора Шарп – ось головна мета четвертого ровера НАСА, на вершину якої він намагається забратися протягом останньої пари років.

за словами вчених, горою Шарп, що розташувалася в центральному районі кратера Гейл, вони зацікавлені через її своєрідну «багатошаровість» відкладень. У далекому минулому, коли Марс був ще відносно теплим, мав густу атмосферу і океани, ці відкладення як в «пирозі» накопичувалися на дні озера, яке існувало тоді в кратері Гейл.

Науковий керівник місії, Джон Гротцінгер, і його команда вчених, вивчаючи ці самі породи, вже змогли представити озера, що існували в різні періоди на Марсі. Крім того, було доведено, що вони були придатними для життя і теплими протягом практично мільярда років.

Передбачається, що поклади порід в так званому «плато Науклуфт», що на верхній частині гори, де зараз і знаходиться марсохід Curiosity, сформувалися в цьому місці саме в період втрати Марсом своєї атмосфери, води і його «осушення». Там же не так давно були виявлені незвичайні піщані поклади, вивчення яких показало, що Марс продовжував залишатися «мокрим» ще дуже довгий час, ніж як вважалося раніше.

Як краще прокласти маршрут руху марсохода до вершини гори Шарп, вченим допомагають періодично одержувані від марсіанського розвідувального супутника фотографії. Одночасно з цим ведеться пошук нових покладів осадкових порід, здатних докладніше «розповісти» про процес еволюції Марса в далекому минулому.

На схід від «живих» скупчень піску, де був помічений ровер, вчені виявили гематит – це «залізний» мінерал, який на Землі формується в гарячих ключах і вулканічних озерах. Вивчення його досить великих покладів допоможе пояснити, що було «джерелом» води на Марсі в той час, коли відбувалося її неминуче випаровування в космос.

Нагадаємо також, що нові знахідки Curiosity підсилюють парадокс, пов’язаний з водою на стародавньому Марсі.