Використовуючи дані, отримані за допомогою орбітальних обсерваторій, включаючи космічний телескоп НАСА «Спітцер», а також кількох наземних обсерваторій, міжнародна команда астрономів зафіксувала викид енергії що йде від зірки яка ймовірно знаходиться на одній з найбільш ранніх ступенів свого розвитку. Цей енергетичний викид, пояснюють вчені, вказує на стрімке накопичення газу і пилу дуже молодою протозіркою, відомій як HOPS 383.

Зірки у Всесвіті формуються при гравітаційному стисненні хмар холодного газу. По мірі того як хмара стискається, матерія в її центрі стає щільнішою і розігрівається. До закінчення цього процесу колапсуюча область космічного простору перетворюється на гарячу центральну протозірку, оточеній приблизно рівній їй по масі пиловим диском, що знаходяться в щільній оболонці з газу і пилу. Астрономи називають це утворення протозіркою класу 0.

Наднова протозірка

«HOPS 383 являє собою перший спалах, який ми спостерігаємо для космічного об’єкта класу 0, і схоже, що ми зафіксували наймолодшу з коли-небудь спостережуваних протозірок», – розповів Вільям Фішер, співробітник Центру космічних польотів Годдарда, США, і один із співавторів нового дослідження.

Протозірка відрізняється від зірки в першу чергу тим, що вона не має можливості виробляти енергію за рахунок термоядерних реакцій, а розігрівається лише за рахунок сил гравітаційного стиснення.

Об’єкт HOPS 383 знаходиться поблизу NGC 1977, туманності, розташованій в сузір’ї Оріона і є частиною великого комплексу зірко-утворння, що знаходиться на відстані приблизно 1400 світлових років від нас. Ця область космічного простору є найбільш активною з довколишніх «зоряних колисок», і в ній знаходиться велика кількість молодих зоряних об’єктів, все ще оточених материнськими пилогазовими хмарами.

Дослідження було опубліковане в журналі The Astrophysical Journal.