Десять років тому, проаналізувавши отримані з російського біосупутника «Фотон-МЗ» дані, вчені прийшли до дуже цікавого відкриття. Один з типів мікроскопічних безхребетних – тихоходки, виявилися вельми адаптивні до тривалого перебування у відкритому космічному просторі. Більш того, ці далекі «родичі» раків і комах чудово «проводили час» в умовах повної невагомості, розмножувалися і були здатні виживати без їжі і води.

У процесі вивчення їх генів було виявлено, що з 38 000 понад 18% (а це понад 6 500 ділянок ДНК) вони «запозичили» у інших організмів, таких як: бактерії-екстремофіли, археї, навіть грибів і рослин. З’ясувалося також, що тихоходки виробляють «особливий» білок, який не дає їм загинути при опроміненні смертельною дозою радіації.

Використовуючи всю цю інформацію, а так само дані про загрозливі для Землі космічні катаклізми, команда вчених з британського університету в Оксфорді на чолі з Альвесом Батістою (Alves Batista) почали з’ясовувати, яка з небезпек космосу або на Землі може стати причиною вимирання тихоходок.

До трьох найбільш основних типів загроз вони віднесли: падіння на нашу планету великого астероїда, вибух наднова і гамма-спалах. Але в результаті, жоден з цих видів «апокаліпсису» не зашкодить Землі настільки, щоб вимерло все живе, аж до тихоходок. Наприклад, якщо на Землю «звалиться» неймовірно гігантський астероїд, як Веста, або одна з інших великих планет, розмірами з Плутон, то з Землі повністю зникнуть всі океани. Але шанс на те, що це взагалі коли-небудь станеться дорівнює нулю, тому що ці об’єкти ніколи не наближаються з нашою планетою. Принаймні, поки існує Сонце, а триватиме це ще як мінімум 4,5 мільярда років, нам це точно не загрожує.

Нагадаємо також, що дослідження показало, що бактеріі можуть вижити при падінні метеорита.

У разі з вибухом наднової, це повинно відбутися настільки близько від Сонячної системи, приблизно на відстані 0,14 світлових років, щоб всі умови і джерела для існування життя на Землі були повністю знищені. Проксима Центавра, віддалена на 4 світлових років від Сонця, є найближчою до нас зіркою і абсолютно ні чим не «загрожує».

Щоб Земля загинула від надпотужного джерела гамма-спалахів, по суті він повинен розташовуватися максимум в 40 світлових роках від нас. Але і це абсолютно неможливо, тому що з нами “по-сусідству” не живуть настільки великі зірки, які б змогли «викинути» подібної сили катастрофічні події.

Як нам відомо з історії минулого життя Марса, він теж мав атмосферу, завдяки якій можливо було існування екстремальних форм життя. Астроном Абрахам Лоеб (Abraham Loeb) з Гарвардського університету сказав, що можливо під марсіанської поверхнею існують або залишилися сліди існування подібних тихоходці «членистоногих», які здатні протистояти радіаційного впливу і низьким температурам. Виявивши їх, можливо, вдалося б визначити межі життя.