50 років тому астроном Джоселін Белл, спостерігаючи квазари за допомогою 4,5-акрового кембриджського радіотелескопу, помітила несподівані регулярні пульсації радіовипромінювання з періодом 1,33730 секунди. Так були відкриті пульсари, що представляють собою щільні нейтронні зірки, що обертаються з великою швидкістю і випускають імпульси випромінювання з стійкою частотою.

Існування цих незвичайних космічних об’єктів передбачалося теорією, однак до відкриття, зробленого Белл, вони ніколи раніше не спостерігалися. Сьогодні вченим відомо понад 2000 пульсарів. Ці обертові «маячки» спочатку представляли собою зірки масою від 7 до 20 мас Сонця. Деякі з них обертаються зі швидкістю в кілька сотень оборотів в секунду, швидше, ніж леза побутового блендера, і мають дуже потужні магнітні поля.

Нагадаємо, що виявлено найповільніший рентгенівський пульсар.

В даний час НАСА вивчає ці компактні зоряні об’єкти за допомогою декількох місій, спостерігаючи пульсари в різних діапазонах спектру.

Місія Neutron star Interior Composition Explorer, або NICER, є першою місією НАСА, присвяченою вивченню пульсарів. На честь річниці відкриття, зробленого Белл, місія NICER спостерігала цей знаменитий перший пульсар, який став відомим науці і який отримав назву PSR B1919+21.

Місія NICER була запущена до Міжнародної космічної станції на початку червня і почала робити наукові операції в минулому місяці. Рентгенівські спостереження пульсарів, що виконуються в рамках цієї місії, допоможуть відповісти на важливі питання про поведінку фундаментальних сил природи в надрах цих надщільних космічних об’єктів.