Досить тривалий кількість часу вчені схилялися до думки, що основу Всесвіту становить видима матерія, та ж, з якої складаються чорні діри, зірки, планети, туманності і скупчення пилу. Однак, спостерігаючи за тим, з якою швидкістю рухаються зірки в самих близько розташованих до нас галактиках, в перших же результатах вчені виявили, що швидкість руху світил на їх околицях раз в 10 більше передбачуваної за розрахунками.

Вважається, що це пов’язано з так званою темною матерією, що складає приблизно 75% від загальної маси матерії у Всесвіті. У будь-якій галактиці темної матерії практично раз в 10 більше видимої, і саме завдяки їй зірки не «розбігаються», а утримуються на місці.

Протягом останніх кількох років, за допомогою автоматичної обсерваторії «Хаббл», вчені досліджували ще маловивчені галактики, коли вперше звернули увагу на «дивну» поведінку невеликих і карликових галактик. Воно фактично йшло «в розріз» з їх теоретичною структорою, в якій враховувалася присутність темної матерії.

Наприклад, вчені заміряли з якою швидкістю рухаються зірки в карликових галактиках, що в результаті показало рівномірний розподіл в них цієї загадкової субстанції, а не сконцентрований, як правило, вміст її в центральній частині. Дане «явище», як вважають астрофізики, якимось чином пов’язано з тим, що відносно невеликих галактик практично вдвічі менше, ніж передбачалося відповідно до теорії народження Всесвіту. До того ж, цей факт може означати, що темна матерія може бути представлена в зовсім іншому вигляді, ніж як вважалося раніше.

Спантеличені саме цими двома питаннями, учасники наукової команди космічного телескопа спільно з іншими вченими вже не перший рік намагаються вивчити довколишні невеликі галактики, щоб з’ясувати справжню причину подібного розподілу в них темної матерії.

NGC 5949

Найбільш «зручно» і близько розташованим об’єктом для роботи вчених стала карликова галактика NGC 5949 в сузір’ї Дракона, віддалена від нас приблизно на 45 мільйонів світлових років. Відомий британський астроном – Вільям Гершель відкрив цю надяскраву галактику ще в XIX столітті, фотографії якої зараз, як сподіваються сучасні вчені, допоможуть їм знайти відповіді на поставлені питання, від чого вже буде залежати пояснення самої «загадкової» суті темної матерії.

Нагадаємо також, що космологи створюють нову карту руху темної матерії.