Центр Чумацького Шляху, втім, як і будь-якої галактики у Всесвіті, – це житло неймовірно великої чорної діри. Що стосується нашої Галактики, ця надмасивна чорна діра віддалена від нашої планети на відстань 26 тисяч світлових років, і важить приблизно в 4 мільйони разів більша за Сонця.

В околицях цього об’єкта, названого астрономами Стрілець A* (Sgr A*), мешкає кілька десятків світил і масивних газових хмар, які в свою чергу, поперемінно зближуються з ним, підбираючись на досить небезпечну відстань.

Відповідно до теорії відносності Ейнштейна, в результаті таких «тісних побачень» релятивістські ефекти здатні змінювати положення зоряної орбіти – після гравітаційного впливу чорної діри рух світила немов примусово відбувається «інакше».

Команда німецьких вчених з університету в Кельні на чолі з Марція Парса (Marzieh Parsa) спостерігали за зіркою S2, що розташувалася неподалік від надмасивної чорної діри Стрілець A* в центрі Галактики. За допомогою найбільшого оптичного телескопа – VLT (Very Large Telescope), а так само використовуючи можливості і деяких інших космічних і наземних обсерваторій, вченим вдалося з’ясувати, що з цією зіркою подібні події відбуваються ось уже два десятки років.

За весь цей період зірка S2 один раз встигла повністю обігнути надмасивну чорну діру, завдяки чому вдалося змоделювати траєкторію її руху навколо неї, після чого зіставити отримані дані з її орбітою, розрахованою за законами Кеплера і ньютонівської фізики.

В результаті, вченим дійсно вдалося довести, як зірка S2, зустрівшись з чорною дірою в 2003 році, виявилася під її гравітаційним впливом, що призвело до зміни її орбіти. Обчислення Парса і її колег показали, як її положення зрушилось трохи в сторону – практично на аналогічні значення відповідно до теорії відносності, а так само «витягнутість» стала менш вираженою.

Наступне зближення блакитного гіганта масою в 15 Сонць з гігантською чорною дірою, за попередніми розрахунками відбудеться вже в наступному році, десь у квітні-червні, це залежить від маси Стрілець A*. Вплив релятивістських ефектів під час цього «побачення» передбачається максимальним, через що астрономи готуються виміряти їх силу під час спостереження за викривленням і розтягуванням світла зірки під впливом тяжіння чорної діри. Таким чином, вчені планують не тільки точно визначити її масу, а й спробують розгадати інші її таємниці.

Нагадаємо також, що число масивних чорних дір всередині Чумацького шляху виявилося вище, ніж очікувалося.