За допомогою радіотелескопу Australia Telescope Compact Array (ATCA) команда астрономів відкрила випромінювання, відповідне метанолу, в напрямку прилеглої галактики, відомої як NGC 4945. Ці знахідки допоможуть нам глибше зрозуміти процеси формування зірок в галактиках.

NGC 4945

Лінії метанольних мазерів часто реєструють в напрямку областей, в яких відбувається формування зірок великих мас. Вони дуже широко поширені в межах Чумацького шляху, оскільки до теперішнього часу в нашій Галактиці було виявлено більш ніж 1200 джерел цього типу.

Вчені ділять метанольні мазери на дві групи: клас I і клас II. Мазери класу I пов’язують із взаємодією газу, в якому поширюються ударні хвилі, з молекулярними хмарами, в той час як мазери класу II тісно пов’язані з молодими зоряними об’єктами.

У новому дослідженні команда під керівництвом Тьеге МакКарті (Tiege McCarthy) з Університету Тасманії, Австралія, повідомляє про виявлення нового метанольного мазера класу I за межами Чумацького шляху, в напрямку галактики NGC 4945. Розташована на відстані приблизно 12 мільйонів світлових років від нас NGC 4945 являє собою спіральну галактику з перемичкою, що лежить в напрямку сузір’я Центавра.

Дослідники виявили область емісії метанолу на частоті 36,2 гігагерца на відстані приблизно 567 світлових років на південний схід від центру галактики. Ширина смуги цього випромінювання дуже невелика, і вчені вважають, що воно може бути пов’язане з втікаючим потоком молекулярного газу.

Нагадамо також, що радіорелікт відкрили в скупченні галактик невеликої маси.