Метеоритний потік Феніціди, названий так на честь сузір’я Фенікс, був відкритий 5 грудня 1956 року учасниками Японської антарктичної дослідницької експедиції, які здійснювали тоді подорож по Тихому океану. Однак з тих пір цей потік більше не спостерігався, залишивши астрономів губитися в здогадах щодо походження загадкового метеоритного дощу.

Дві команди японських вчених змогли відповісти на питання про походження цього потоку, зв’язавши метеоритний потік Феніціди зі зниклим небесним тілом, кометою Бланпена. Ця комета вперше з’явилася на небі в 1819 році, а потім зникла. У 2003 році астрономи відкрили мале небесне тіло, що рухається по тій самій орбіті, по якій рухалася комета Бланпена понад 100 років тому, і показали, що це тіло є залишками комети Бланпена. Легендарні кома і хвіст цієї комети складалися з газу і пилу, вивержених з поверхні ядра комети. Причиною, через яку комета Бланпена з’явилася на небі повторно, однак при цьому тепер вона виглядала як астероїд, полягала в тому, що газ і пил ядра комети були повністю витрачені. Тепер ці вивергнуті кометою газ, пил і невеликі осколки рухаються по тій самій орбіті, по якій колись рухалася комета, і поступово розсіюються в навколишньому просторі. Коли ці фрагменти досягають Землі, вони згорають в атмосфері, і їх видно в небі як «вогняні стріли» метеорного потоку Феніціди.

Нагадамо також про новий підхід до пошуків життя на Марсі на основі аналізу метеоритів.

Грунтуючись на цій гіпотезі, що зв’язує метеоритний потік Феніціди з кометою Бланпена, команда астрономів на чолі з Ясунори Фудживара (Yasunori Fujiwara) передбачила повторну появу потоку Феніціди на небі 1 грудня 2014 року і змогла наступними спостереженнями, проведеними з території штату Нова Кароліна, США, в означений день, підтвердити його появу. Дивним для команди виявилося те, що число метеорів цього потоку становило лише 10% від прогнозованого, виходячи з наявних відомостей про колишні активності комети Бланпена. Це дозволило команді зробити висновок про те, що активність комети Бланпена в той час, коли вона проходила повз Землю, була істотно нижче, ніж вважалося раніше, про що йдеться в новій роботі цих авторів. Команда Фудживара також пропонує розширити використання цього підходу для визначення активностей інших малих тіл Сонячної системи.