Астрономи відкрили дві екзопланети класу «теплих юпітерів», що обертаються навколо зірок, розташованих на відстані понад 1300 світлових років від Землі. Ці знову виявлені планети близькі за розмірами до Юпітера, однак температури в зовнішніх шарах їх атмосфер істотно вище, в порівнянні з найбільшою планетою нашої планетної системи.

Ці нові екзопланети, позначені EPIC 211418729b і EPIC 211442297b, були спочатку відкриті як планети-кандидати, що роблять транзит, в середини 2015 року за допомогою розширеної місії космічного телескопа Kepler («Кеплер») під назвою К2. Тепер команда астрономів під керівництвом Аві Шпорера (Avi Shporer) з Каліфорнійського технологічного інституту, США, представляє результати додаткових спостережень, проведених за допомогою декількох оптичних телескопів, розташованих на Гаваях, і підтверджують планетну природу цих планет-кандидатів.

Нагадаємо також, що «гарячий юпітер» KELT-16b відкриває перспективи для нових досліджень.

Згідно з цими спостереженнями планета EPIC 211418729b має радіус близько 0,94 радіуса Юпітера, і вона приблизно в два рази масивніша за Юпітер (1,85 маси Юпітера). Орбітальний період планети становить 11,4 доби, а рівноважна температура – 719 кельвінів. Планетна система знаходиться на відстані 1 570 світлових років від Землі.

Друга з цих планет, EPIC 211442297b, набагато менш масивна, ніж EPIC 211418729b – її маса оцінюється всього лише в 0,84 маси Юпітера. Однак радіус планети приблизно на 11% більше радіуса Юпітера. Розташована на відстані приблизно 1360 світлових років від Землі, ця екзопланета має рівноважну температуру 682 Кельвіна і обертається навколо своєї зірки з періодом 20,3 діб.

Обидві ці планети стануть цілями майбутніх спостережень, які планується провести за допомогою місії К2 в рамках Кампанії 18 з травня по серпень 2018 року, щоб отримати додаткові спостереження, що дозволять з’ясувати більше подробиць про ці планети, повідомляють автори роботи.