Міжнародна група астрономів виявила концентричні утворення з пилу і невеликих уламків навколо карликової планети Хаумеа, що має яйцеподібну форму. Це небесне тіло розташовується в мільярді кілометрів від Плутона, що робить її самим далеким від Землі об’єктом, який має систему кілець. Стаття з описом відкриття опублікована в журналі Nature. Про це повідомляє видання New Scientist.

У Сонячній системі кільця мають гігантські газові планети – Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун. У 2013 році подібні утворення знайшли у великого астероїда Харікло, що знаходиться між орбітами Сатурна і Урана.

Вчені спостерігали за Хаумеа, коли вона проходила на тлі тьмяної червоної зірки в сузір’ї Волопаса. За затемненням спостерігали близько 12 обсерваторій в шести європейських країнах. Падіння яскравості зірки показало, що карликова планета має кільце шириною сім кілометрів, віддалене від поверхні на відстань більше двох тисяч кілометрів. На думку дослідників, воно утворилося, коли в Хаумеа врізався великий об’єкт. Від удару в космос полетіли уламки, які і утворили кільце.

Нагадаємо також, що гігантська планета з кільцями, можливо, стала причиною затемнень далекої зірки.