Астрономи сьогодні повідомили про відкриття, можливо, найяскравішої нової зірки, відомої науці – нової, виявленої в напрямку однієї з найближчих до нас сусідніх галактик: Малої Магелланової Хмари.

Нова виникає тоді, коли стара зірка підходить до закінчення свого життєвого циклу. У тісній подвійній зоряній системі, що складається з білого карлика і сонцеподібної зірки-компаньйона, матеріал переноситься від зірки-компаньйона до білого карлика і поступово накопичується на його поверхні. Коли в міру накопичення матеріалу тиск на поверхні білого карлика досягає критичної величини, відбувається потужний термоядерний вибух, що супроводжується різким зростанням яскравості подвійної системи.

Використовуючи телескопи, розташовані на території Південної Африки, Австралії та Південної Америки, а також орбітальну обсерваторію Swift («Свіфт»), наукова команда, очолювана дослідниками з Південно-Африканської астрономічної обсерваторії, виявила, що нова SMCN 2016-10a, яка була відкрита 14 жовтня 2016 року, є найяскравішою новою, коли-небудь відкритою в Малій Магеллановій Хмарі, і однією з найбільш яскравих нових, що коли-небудь побачили у всьому Всесвіті.

Нагадаємо також, що нові дані про наднову Тихо дозволяють глибше зрозуміти її походження.

Мала Магелланова Хмара, розташована на відстані 200000 світлових років від нас, є однією з найближчих до нас галактик-супутників; вона являє собою карликову галактику, набагато менш масивну, ніж наша галактика Чумацький шлях. У нашій Галактиці нові зустрічаються досить часто, з частотою до 35 нових в рік, проте SMCN 2016-10a стала першою новою, виявленою в Малій Магеллановій Хмарі, починаючи з 2012 року.