Ми звикли уявляти собі галактики як величні диски, що обертаються. Однак в новому дослідженні Афанасія Цаці (Athanasia Tsatsi) з Інституту астрономії суспільства Макса Планка, Німеччина, разом з колегами за допомогою огляду неба CALIFA показала, що у Всесвіті також відносно часто зустрічаються галактики, що нагадують веретено. Ці нові дані дозволили астрономам створити модель формування цих галактик в результаті зіткнення двох спіральних галактик.

У цьому новому дослідженні команда Цаці виявила вісім нових галактик типу веретена, що дозволило фактично подвоїти число відомих галактик цього типу – до теперішнього часу дослідникам було відомо лише 12 таких галактик. «Космічні веретена» виявилися набагато більш широко поширені у Всесвіті, ніж уявлялося раніше.

Завдяки високій якості отриманих спостережних даних вчені змогли відтворити механізм формування цих «космічних веретен». У загальному випадку галактики ростуть за рахунок злиттів з іншими галактиками. Так відбувалося в разі Чумацького шляху, який ріс за рахунок приєднання менших за розмірами галактик. Для того щоб сформувалася галактика типу веретена, необхідно, щоб дві великі дискові галактики зіткнулися під певним кутом (див. анімацію).

Коли галактики починають взаємодіяти за допомогою гравітації, одна з них формує перемичку – витягнуту структуру, розташовану поблизу центру. Ця перемичка формує поздовжню вісь «сигари», навколо якої обертаються зірки обох галактик, що об’єдналися.

Нагадаємо також про незвичайне явище при зіткненні скупчень галактик.