Дослідники з Федеральної політехнічної школи Лозанни в Швейцарії виявили ознаки існування екзотичної форми темної матерії за допомогою аномальних рухів галактик. Стаття вчених опублікована в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, коротко про наукову роботу повідомляється в прес-релізі на сайті Phys.org.

Темною матерією називається гіпотетична форма матерії, яка не випускає електромагнітного випромінювання, а взаємодіє зі звичайною речовиною тільки за допомогою гравітаційних сил. На неї припадає 27% всієї маси Всесвіту. Вона бере участь у формуванні великомасштабних космічних структур, наприклад, галактичних кластерів (надскупчень), які містять тисячі галактик. Відповідно до сучасних космологічних моделей, в кластерах знаходиться щільне ядро, утворене яскравою кластерною галактикою (англ. Brightest cluster galaxy – BCG).

Нагадаємо також, що темна матерія в галактиці NGC 5949 розподілена «неправильно».

Як передбачає теорія, BCG повинні бути нерухомі, оскільки велика кількість темної матерії, яка присутня в кластері, міцно утримує їх в центрах кластерів. Однак дослідники вивчили десять галактичних надскупчень, включаючи кластер Евклід, і виявили, що вони менш щільні, ніж слід було очікувати. В результаті галактики-ядра не є абсолютно нерухомими, а «тремтять» всередині кластерів.

Дослідники розробили модель, яка пояснює розрідженість кластерів. Виявилося, що темна матерія повинна мати фізичні властивості, що відрізняються від тих, що раніше передбачалися.