Пара дослідників з Університету Тохоку, Японія, виявила свідчення, які вказують на те, що якби астероїд, що врізався в поверхню нашої планети 66 мільйонів років тому і сформував кратер Чиксулуб, приземлився десь в іншому місці на поверхні Землі, то наслідки його падіння не були б настільки руйнівними. У своїй новій роботі Куніо Кайхо (Kunio Kaiho) і Нага Ошима (Naga Oshima) виявляють, що падіння астероїда в будь-якій іншій частині планети залишило б шанс вижити динозаврам.

Вчені всього світу прийшли до єдиної точки зору з приводу причини вимирання динозаврів – цю подію пов’язують з падінням великого астероїда біля берегів ділянки суші, яка сьогодні відома як півострів Юкатан. Падіння цього астероїда підняло в повітря настільки великі кількості сажі і іншого матеріалу, що температура на планеті стала занадто низькою (приблизно на три роки) для існування динозаврів і інших наземних тварин. Однак тепер представляється, що динозаври могли б вижити, якби астероїд потрапив в будь-яку іншу точку поверхні планети.

Нагадаємо також, що НАСА відкрило десять потенційно небезпечних для Землі астероїдів.

У своїй роботі Кайхо і Ошима за допомогою комп’ютерного моделювання показують, що кількість сажі, що піднімається в повітря при падінні астероїда на поверхню Землі, в основному визначається за вмістом «вуглеводнів» (до «вуглеводнів» автори статті відносять нафту, вугілля, а також кам’янисті гірські породи, що містять нафту) в тій ділянці кори нашої планети, куди потрапляє космічний камінь. Дослідники визначили, що в місці падіння астероїда, що сформував кратер Чиксулуб, щільність розподілу «вуглеводнів» є особливо високою (на 87% площі поверхні Землі щільність розподілу вуглеводнів має меншу величину). Якби астероїд потрапив майже в будь-яку іншу точку поверхні земної кулі (крім коричневої зони на фото), в повітря піднялося б значно менше сажі, і динозаври мали б реальний шанс вижити, вважають автори.

Земля 66 мильонів років тому