Астрофізик Сяолей Чжан з Університету Джорджа Мейсона (США) допустив, що розпад суперконтиненту Родинія був викликаний непрямим зіткненням Землі і планети-мандрівника. Дослідження спрямовано на публікацію в журнал Earth and Planetary Science Letters і доступно на сайті arXiv.org.

Зіткнення могло статися приблизно 750 мільйонів років тому, коли почався розпад Родинії. Передбачуваний район удару екзопланети з кратоном (стародавньої платформою), за оцінками Чжана, прийшовся на плато Колорадо.

Його площа в 337 тисяч квадратних кілометрів дозволила вченому оцінити параметри планети-мандрівника, яка за масою і розмірами повинна бути порівнянна з Марсом.

Нагадаємо також, що непідтверджений екзосупутник Землі є нехарактерним для Сонячної системи.

Чжан вважає, що до катастрофи призвело проходження Сонячної системи через один з галактичних рукавів Чумацького Шляху. Ймовірно, що спочатку планета-мандрівник виникла поблизу однієї з зірок, яка потім вибухнула як наднова.

Гіпотетичний суперконтинент Родинія виник близько 1,1 мільярда років тому і являв собою єдину ділянку суші, оточену водою (океаном Мировія).

Наверняка многим приходилось самостоятельно заниматься покраской при проведении ремонта. При этом использование валика или кисти не всегда позволяет быстро и качественно завершить работу. Все становится намного легче, если использовать краскораспылитель, для чего достаточно купить краскопульт. С ним любая покраска из трудоемкого процесса превращается в творчество.