Міжнародна команда астрономів, що включає експерта з Саутгемптонського університету, Великобританія, відкрила новий тип вибуху в далекій галактиці.

Цей вибух, що отримав назву PS1-10adi, схоже, частіше відбувається в активних галактиках, в центрах яких лежать надмасивні чорні діри, які поглинають газ і конденсований матеріал зі своїх околиць.

Використовуючи телескопи, розташовані на Канарських островах і на Гаваях, команда виявила спалах настільки великої потужності, що його виникнення може бути пов’язано лише з однією з двох можливих подій: вибухом екстремально масивної зірки – маса якої досягає декількох сотень мас Сонця – як наднової, або ж вибухом зірки меншої маси, яка в цьому випадку повинна бути розірвана дією приливних сил з боку надмасивної чорної діри.

Нагадаємо також, що найпотужніші гравітаційні хвилі у Всесвіті ми зможемо спостерігати через 10 років.

Цей вибух стався 2,4 мільярда років тому, проте оскільки світлу довелося пройти до Землі величезна відстань, астрономи не могли побачити цю подію до 2010 року. Повільний розвиток цього вибуху дозволив дослідникам вивчати його протягом декількох років.

Головний автор дослідження доктор Ерккі Канкаре (Erkki Kankare) з Університету Квінс у Белфасті, Північна Ірландія, каже:

«Якщо цей вибух являє собою приливний розрив зірки – то його властивості роблять його унікальною подією в своєму роді. Якщо він є вибухом наднової, то його спостережувані властивості є найбільш екстремальними для наднових і можуть бути обумовлені розташуванням зірки в центральній частині батьківської галактики».