Вчені, що займаються пошуками гравітаційних хвиль, підтвердили ще одне виявлення, зроблене в рамках спостережної кампанії, розпочатої раніше в цьому році. Ця остання зареєстрована гравітаційно-хвильова подія, що отримала позначення GW170608, була пов’язана з об’єднанням двох чорних дір відносно невеликих мас – відповідно 7 і 12 мас Сонця – які знаходяться на відстані приблизно в один мільярд світлових років від Землі. Це зіткнення призвело до формування нової чорної діри масою 18 мас Сонця, отже, енергія, еквівалентна приблизно однієї маси Сонця, виділилася в цьому процесі у вигляді гравітаційних хвиль.

Ця подія була зареєстрована двома детекторами LIGO о 2:01:16 UTC (о 4:01:16 за київським часом) 8 червня 2017 року і стало другим за рахунком злиттям чорних дір, які спостерігаються за допомогою обсерваторій LIGO в рамках другої спостережної кампанії після технічного переозброєння обсерваторій за програмою Advanced LIGO. Однак публічне оголошення про це відкриття було відкладено на деякий час через два інших відкриття гравітаційно-хвильових подій, що припали відповідно на 14 серпня (злиття двох чорних дір, зареєстроване відразу трьома гравітаційно-хвильовими детекторами) і на 17 серпня (перше гравітаційно-хвильове виявлення події злиття двох нейтронних зірок).

Нагадаємо, що найпотужніші гравітаційні хвилі у Всесвіті ми зможемо спостерігати через 10 років.

Джерело GW170608 відповідає найменш масивній системі з двох чорних дір, що коли-небудь спостерігалася за допомогою обсерваторій LIGO і Virgo – і тому є одним з перших випадків виявлення за допомогою гравітаційних хвиль чорних дір приблизно таких же мас, що і чорні діри, які виявляються за допомогою непрямих методів, таких як спостереження в рентгенівському діапазоні.

Це відкриття дозволить астрономам порівняти властивості чорних дір, зареєстрованих за допомогою гравітаційно-хвильової астрономії, з властивостями чорних дір близьких мас, вперше виявлених лише за допомогою рентгенівських спостережень, і об’єднати інформацію, що отримується при використанні цих двох принципово різних методів спостереження.