Слоуновський цифровий огляд неба (Sloan Digital Sky Survey, SDSS), очолюваний Джуною Колмейер (Juna Kollmeier) з Наукового інституту Карнегі, США, створюватиме карту всього неба в рамках виконання програми гранту на 16 мільйонів доларів, отриманого від Фонду Альфреда Слоуна. Цей грант допоможе легендарному огляду неба відкрити в 2020 році нову сторінку досліджень і відкриттів.

Огляд SDSS став одним з найуспішніших і значних оглядів неба в історії астрономії. З його допомогою були створені одні з найбільш докладних тривимірних карт Всесвіту, отримані глибокі знімки однієї третини всього неба в декількох різних кольорах, а також спектри більш ніж трьох мільйонів астрономічних об’єктів.

Нагадаємо також, що новий канадський радіотелескоп буде спостерігати відразу все небо одночасно.

Огляд неба SDSS-V повинен увібрати в себе все найкраще з проекту SDSS і разом з тим вивести проект на новий технологічний рівень.

Основними інструментами спостереження огляду неба SDSS-V стануть 2,5-метровий телескоп обсерваторії Апачі-Пойнт, США, і телескоп Du Pont обсерваторії Лас-Кампанас, Чилі.

Огляд SDSS-V буде вести спостереження не тільки в обох півсферах неба, але також і в двох різних довжинах хвиль.

SDSS-V буде складатися з трьох окремих проектів, кожен з яких буде складати карти розташування різних компонентів Всесвіту: Milky Way Mapper, Black Hole Mapper і Local Volume Mapper. В рамках першого з цих проектів буде спостерігатися структура Чумацького шляху, його зірки і планети. В рамках проекту Black Hole Mapper буде вивчатися формування, зростання і остаточні розміри надмасивних чорних дір, розташованих в центрах галактик. Проект Local Volume Mapper допоможе створити перші докладні спектроскопічні карти найбільш відомих прилеглих галактик.