Астрономи виявили на знімку галактики Андромеда об’єкт, який при ближчому розгляді виявився парою надмасивних чорних дір, найтіснішою парою, що коли-небудь спостерігалася вченими.

Астрономи зробили це дивовижне відкриття, використовуючи рентгенівські дані, зібрані за допомогою рентгенівської обсерваторії НАСА Chandra («Чандра») і оптичних даних, отриманих за допомогою наземних телескопів, телескопа Gemini-North, Гаваї, і обсерваторії Palomar Transient Factory, штат Каліфорнія, США.

LGGS J004527.30+413254.3

Це незвичайне джерело, назване LGGS J004527.30+413254.3 (скорочено J0045+41), було помічене на знімках галактики Андромеда, розташованої на відстані приблизно 2,5 мільйона років від нас, і спочатку вчені вважали, що виявлений об’єкт належить цій галактиці. Однак подальші спостереження, проведені групою астрономів на чолі з Тревором Дорн-Валленштейном (Trevor Dorn-Wallenstein) з Вашингтонського університету в Сієтлі, США, показали, що насправді об’єкт J0045+41 являє собою пару надмасивних чорних дір, що лежать на значно більшій відстані від Землі, що становить приблизно 2,6 мільярда світлових років.

Нагадаємо також, що Новий метод вимірювання радіусу нейтронної зірки

Згідно дослідникам, загальна маса цих двох надмасивних чорних дір становить приблизно двісті мільйонів мас Сонця. Ці надмасивні чорні діри обертаються одна до одної по неймовірно вузькій орбіті, діаметр якої становить всього лише кілька сотень астрономічних одиниць (1 а.о. дорівнює відстані від Землі до Сонця), або одну соту світлового року. Для порівняння, найближча до Сонця зірка знаходиться на відстані приблизно чотирьох світлових років.

Така система з двох надмасивних чорних дір могла сформуватися в результаті події зіткнення між двома галактиками, кожна з яких містила по одній надмасивній чорній дірі, вважають дослідники.

Виявлена ​​пара надмасивних чорних дір повинна відповідно до теорії випромінювати гравітаційні хвилі, проте обсерваторії LIGO і Virgo не можуть виявити гравітаційно-хвильовий сигнал, що випускається настільки масивними чорними дірами. Такі, довші гравітаційні хвилі здатний реєструвати експеримент Pulsar Timing Array.